כתמים? ברוכים הבאים!

"אורית, את יכולה לייעץ לי איזו ספה לקנות?"
"אין לי מושג איזה ריפוד לבחור שגם יישאר יפה לאורך זמן".
"קנינו ספה לפני שנתיים והיא כבר נראית נורא".
"אני רוצה שהבית שלי יהיה בית מאפשר, שהילדים ירגישו משוחררים, ובגלל זה הספה נראית כמו שהיא נראית".
"אורית, יש לך רעיון איך להסתיר את הכתמים?"

מוכר לכם?
אני בטוחה שכן
.
הרצון לאפשר לילדים שחרור מתנגש לפעמים עם הרצון ליצור בית נעים ואסתטי.
אנחנו מוצאים את עצמנו נלחצים כשהילדים אוכלים על הספה או קופצים על הספה 

או מוצאים את עצמנו מוותרים על ספה נעימה ויפה בסלון.
ואף אחת מהאפשרויות לא נעימה לנו

אנחנו לא רוצים להלחיץ את הילדים ולא רוצים לגור בסלון מוזנח.
ולא. כיסוי ספה הוא לא אופציה.

יש פתרונות.
בדים דוחי כתמים, בדים קלי ניגוב.
לא תמיד פתרונות מושלמים. אבל חיים איתם בשלום.

יש מי שלא מספיק לה רק לחיות בשלום עם הלא מושלםיש מי שרוצה שהלא מושלם יהפוך למושלם.
ויש מי שהצליחה להפוך את הלימון ללימונדה ואת הכתמים לעיצוב.
ואני מדברת על אירנה ארצי.
בחורה מוכשרת ויצירתית בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר שעבודת הגמר שלה תתן פתרון לכל הספות ולכל הילדים בעולםוכמובןגם להורים שלהם.
אירנה יקרה, ברוכה הבאה לבלוג שלי.
ספרי קצת על עצמך.
אני בת 30. אם לילדה מדהימה בת שנתיים. מתגוררת ברעננה. בוגרת שנקר עם תואר ראשון בעיצוב טקסטיל, מחזור 2017. בדרך לכבוש את העולם :) - אמן!
מה שם הפרויקט שלך? שם הפרוייקט הוא: stained- מוכתמים.

בחרת דווקא את נושא הכתמים והפכת אותו לפרויקט. מעניין
איך הגעת לזה?
הפרויקט החל כמטלה לכתיבת עבודה עיונית על "תיאוריה שתהפוך לפרקטיקה מעשית". היינו צריכים לבחור אחד מחמישה נושאים, לקרוא מאמרים בנושא ולחשוב על רעיון לפרויקט מעשי אותו אנו עומדים לבצע בתיאוריה, על ידי תיאור כל השלבים מהרעיון ועד לביצוע הסופי.
אני בחרתי בנושא הבזות, מושג שנטבע ע"י יוליה קריסטבה- תיאורטיקנית ופילוסופית, בזוי זהו כל מה שנפרד מגופינו והופך לאחר- ללא רצוי; דם, רוק, שיער ועוד. כל מה שדוחה אותנו מצד אחד, אך מעורר בנו סקרנות ומשיכה לא מוסברת. לאחר קריאת מאמרים בנושא והתעמקות בנושא הכתמים, איתרתי ספריי הדוחה כתמים לחלוטין. מתוך כך נולד הרעיון של יצור בד המשלב בתוכו חומרים הידרופוביים (דוחי נוזלים) והידרופיליים (סופחי נוזלים), כך שברגע שנוזל יבוא במגע עם הבד הוא ייתפס רק לאזורים שנקבעו מראש ויחשוף במקום כתם אמורפי היוצר מוטיב או דוגמא.
המשכתי לחקור לעומק את הנושא בחיפוש אחר החומר  ההידרופובי שמשרת באופן משביע רצון את המטרה. בחרתי בשילובי חומרים שונים וסרגתי סריגים שונים בהם התעללתי אחר כך עם קפה, יין וחומרים נוספים על מנת לוודא כי הרעיון אכן עובד. בסופו של דבר הגעתי לחומר המושלם ולאחר בדיקת מינונים הצלחתי לייצר בד מאוד יציב היכול לשמש כבד ריפוד ובעצם כך גם לחסוך את עניין תיפורי הצד שצריכים לייצר בריפוד ספות וכורסאות כאשר משתמשים באריג שלו אין את יתרון האלסטיות שיש לסריג.
בפרוייקט הגמר בחרתי אכן להציג את יכולות הבד כבד ריפוד וכשטיח, למרות שניתן להשתמש בו גם כבד לאופנה. בחיי היומיום שלנו נוזלים נשפכים סביבנו באופן תדיר, ביחוד כשמוסיפים ילדים למשוואה ☺ . אני מציעה פתרון לאירוע מצער שיכול להפוך לחוויה זיכרון המעלה בנו חיוך.
Patent pending
אלול מגיע ומביא איתו בכנפיו חשבון נפש.
על הכתמים בחיינו
על הלימון ועל הלימונדה.
אירנה מלמדת אותנו מבט קצת אחר על הקושי, על הכתמים,
על החיים.
אז מה דעתכם?
איך הספה החדשה והחיים החדשים שלכם הולכים להיראות?
שתפו אותי!

שלכם,
אורית



תמונות ספות הסלון מבדים דוחי כתמים וקלי ניגוב:
עיצוב: אורית לוי
צילום: נויה שילוני חביב, אורית לוי


תמונות פרוייקט מוכתמים:
עיצוב: אירנה ארצי
צילום: 
Achikam Ben Yosef ואירנה ארצי
 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חדר שהוא פרס. לכל מי שנכנס אליו.

אלף.בית. כחול לבן- המתנה שלי, שלנו לשבעים שנות

"מה? אתה מרשה לאשתך לעסוק בעיצוב פנים?"