אלף.בית. כחול לבן- המתנה שלי, שלנו לשבעים שנות

אבא שלי שנולד בפולין ובגיל שנתיים ברח עם משפחתו מהנאצים והוגלה לסיביר. כשהוא יושב עם משפחתנו בליל הסדר בארץ ישראל.
זו עצמאות.
בְּשׁוּב ה' אֶת-שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים.
זו עצמאות.
הבן שלי עם מדי זית.
זו עצמאות.
מרבדים ירוקים בצד הכביש.
זו עצמאות.
לנסוע ברחבי הארץ ללא חשש.
זו עצמאות.
עברית ברחוב.
זו עצמאות.
להתרגש עד דמעות מהתקווה.
זו עצמאות.
עוד לוגו של חברת הייטק שמתנוסס מעל מגדל.
זו עצמאות.
מגדלי עזריאלי הנשקפים אלי מחלון ביתי.
זו עצמאות.
ביתי.
זו עצמאות.
לעסוק במה שאני אוהבת.
זו עצמאות.
יוצרות במדינת ישראל.
זו עצמאות.
וכן, גם לשלם מס הכנסה.
זו עצמאות.
לאהוב את יום העצמאות מכל החגים בשנה.
זו עצמאות.
מיזם #אלף_בית_כחול_לבן זו השנה השלישית.
זו עצמאות.
באנר המיזם שעוצב ברוב כשרון על ידי הגרפיקאית נעמה מדר
ממוצאי יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
עד יום העצמאות.
אלף.
בית.
כחול
לבן.
נשים.
יוצרות.
עיצוב.
בית.
ישראלי.

מערב יום השואה עד מוצאי יום הזיכרון, אירחתי בדף הפייסבוק שלי נשים יוצרות.
יצירה כחול לבן לעיצוב הבית.
כל יום יוצרת מוכשרת אחרת.
כל יום טיפ שלה ושלי להלבשת הבית.
כל יום הטבה של היוצרת.

כל יום.
כדי שהעיצוב של הבית שלנו יהיה ישראלי.
כדי שיהיה לנו בית כחול לבן.
וזו המתנה שלי. שלנו. למדינת ישראל אהובתנו.

פגשנו את ליאת רטיג צור מכפר תבור היוצרת בקרמיקה כלים יפיפיים כחול לבן.
ומה זה "כחול לבן" בשבילה?

"כבת לניצולי שואה שהשתחררו מהמחנות לבדם במצב גופני גרוע ועשו עליה לארץ בנפרד, התגייסו לצה"ל ושם הכירו נישאו הקימו משפחה חדשה יש מאין וחינכו אותנו להיות אוהבי הארץ, פטריוטים וציונים. דגל המדינה כחול לבן מהווה עבורי את ניצחון הרוח על כל הרע האפשרי שהורי עברו.
באופן אישי הצבע הכחול הוא הצבע האהוב עלי ביותר ורבים מעבודותיי הם בצבע זה".
יצירה: ליאת רטיג צור צילום: אילן רטיג
פגשנו את קרולין נח שיוצרת כלים מקסימים בליבוד.
"כחול לבן, זה עבורי זה לא רק צבעי הדגל או מקום שמותר לחנות בו... זה גם תוצרת הארץ. מבחינה אקולוגית אין ספק שעדיף! מבחינה כללית גם כן! באופן אישי, כשאני קונה כחול לבן, אני מרגישה שאני עושה משהו טוב לבן משפחה כי בארץ הקטנה והיפיפיה שלנו כלונו מחוברים, כולנו יחד".
יצירה: קרולין נח צילום: שרון רמר ביאל
פגשנו את אנה אמיר שיוצרת מוצרי טקסטיל רכים ונעימים לחדרי ילדים.
"כחול לבן בשבילי זה כ"כ הרבה. 
אני מצרפת פה משהו שכתבתי באתר שלי שנוגע בנושא:
"זכרונות של ריחות האדמה בוואדי אחרי הגשם,ארוחות החגים ויום שישי המשותפות בחדר האוכלארוחות בוקר עם לחם לבן וקוטג', מיונז בייצור מקומי של הטבחיתערמות הפירות באקונומייה של הקיבוץ בקיץ החםמגפי גומי עם מטרייה בשלוליות בימי חורף הקריםשקיות רשת שנזרקו לכביסה והרוח החמימה..."
יצירה: אנה אמיר צילום: simsisters
פגשנו את מיטל בארי שיוצרת מנדלות ייחודיות לתליה בחדרי הבית השונים.
"כחול-לבן עבורי זה סולידריות. זו האפשרות שלנו לתמוך במאות אלפי עוסקים שעושים דרך אמיצה ומאתגרת בדרכם העצמאית".
יצירה והדמיה: מיטל בארי
פגשנו את עמית בר שיוצרת אקססוריז לעיצוב הבית והמשרד.
"כחול לבן בשבילי זה להיות ציונית. אני ישראלית וגאה בכך. הלקוחות שמגיעים לחנות האטסי שלי בעיקר מארה"ב, אוסטרליה וקנדה, אך גם מארצות נוספות מופתעים איך החבילה תגיע מארצנו הקטנטונת. אני תמיד שמחה לספר ולהראות שבישראל יש גם אהבה, שמחה, יצירה ועצמאות".
יצירה: עמית בר

פגשנו את עדנה פיורקו שגם היא מכפר תבור וגם היא יוצרת בחומר. יוצרת בתים עם אופי.
"כחול לבן בשבילי זה לנשום את אויר ארץ ישראל, להביט אל פסגת התבור ממטבחי ולדעת שלא משנה מה יהיה, כאן זה הבית!"
יצירה וצילום: עדנה פיורקו
אז אני מאחלת לך מדינה יקרה.
מאחלת לנו.
שתמשיכי לפרוח ולצמוח
שתמשיכי להפריח ולהצמיח
הישגים נפלאים מלאים בהרבה גאווה. וגם ענווה.
אנשים נפלאים מלאים בהרבה עוצמה. וגם יופי.
אור גדול שמאיר פנימה. וגם החוצה.
עד עולם.

שלך,
שלכם,
אורית

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

חדר שהוא פרס. לכל מי שנכנס אליו.

זאת אני. גם למי שכבר מכיר